Jak wycenić środki trwałe i wyposażenie przy inwentaryzacji VAT
Pytanie:
Jesteśmy firmą, która kończy proces likwidacji. Mam pytanie dotyczące wyceny środków trwałych i wyposażenia przy inwentaryzacji VAT, w celu ustalenia podatku należnego VAT w ostatnim JPK VAT. Według przepisów wszystkie składniki majątku, które należy ująć w spisie z natury na dzień likwidacji działalności, wyceniane są według wartości rynkowej. Wyjątek mogą stanowić materiały i towary, których cena nie uległa zmianie od dnia ich nabycia. W takim przypadku wyceny można dokonać po cenie zakupu (nabycia). Chodzi mi o to, czy wycenić środki trwałe i wyposażenie wg ceny zakupu, czy wg cen rynkowych, w przypadku gdy cena rynkowa tych środków znacznie odbiega od cen ich zakupu. Cena zakupu jest znacznie wyższa od obecnej ceny rynkowej (są to bardzo stare środki trwałe).
Testuj Portal VAT i magazyn Doradca VAT przez 14 dni BEZPŁATNIE.
To kompleksowy serwis ekspercki dla księgowych i doradców podatkowych, który oferuje:
- Portal VAT - zmiany, komentarze, interpretacje, orzecznictwo, porady
- Magazyn papierowy i elektroniczny
- Indywidualne konsultacje z ekspertami
- Codzienne newslettery
- Materiały „na życzenie”
- E-booki, raporty, zestawienia
- Wzory dokumentów, kalkulatory, wskaźniki
Logowanie:
Podobne artykuły
Zobacz również
Aktualny numer Pokaż listę wydań »
Doradca VAT, Nr 220
Dostępny w wersji elektronicznej