REKLAMA
REKLAMA
Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.
ul. Łotewska 9a
03-918 Warszawa
Ulga na złe długi VAT to kluczowe narzędzie pozwalające na odzyskanie podatku od transakcji, za które firma nie otrzymała zapłaty. Z naszego poradnika dowiesz się, jak prawidłowo interpretować termin 90 dni od upływu daty płatności oraz jakie wymogi formalne muszą zostać spełnione, by korekta była w pełni skuteczna. Sprawdź, jakie techniczne oznaczenia w pliku JPK_VAT są niezbędne przy rozliczaniu nieściągalnych wier...
Czy Twoje biuro rachunkowe spełnia wszystkie wymogi ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy? Sprawdź, jakie są najważniejsze obowiązki AML dla biur rachunkowych i w jaki sposób należy je dokumentować. Z tego artykułu dowiesz się, jak krok po kroku identyfikować beneficjenta rzeczywistego oraz kiedy konieczne jest zgłoszenie transakcji do GIIF. Zorganizuj procedury już dziś!
Czy wiesz, że nawet w pełni rzeczywiste i poprawnie udokumentowane transakcje mogą zostać zakwestionowane przez fiskusa? Z tego artykułu dowiesz się, czym dokładnie jest nadużycie prawa w VAT i jak odróżnić je od bezpiecznej optymalizacji podatkowej. Sprawdź, jakie kryteria oceny stosują urzędy skarbowe i na co zwrócić uwagę przy planowaniu umów. Odkryj kluczowe zasady już teraz!
Import towarów VAT wymaga znajomości zarówno przepisów podatkowych, jak i regulacji celnych. Sprawdź, jak ustalić podstawę opodatkowania, kiedy powstaje obowiązek podatkowy oraz na czym polega rozliczenie na podstawie art. 33a ustawy o VAT. Dowiesz się również, jakie zmiany uchwalone w ustawie z 18 września 2026 r. (druk 2838) mają kluczowe znaczenie dla importerów oraz eksporterów.
Ustawa z dnia 18 września 2026 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług wprowadza modyfikacje w przepisach regulujących obrót międzynarodowy. Zmiany dotyczą w szczególności: wyłączeń z definicji eksportu towarów, wprowadzenia e-dowodów wywozu przy stawce 0% VAT, zasad opodatkowania zaliczek eksportowych, elektronicznych deklaracji importowych oraz nowej procedury szczególnej dla przesyłek w imporcie.
Zmiany w VAT 2026 to jedne z najważniejszych rozwiązań przyjętych przez Radę Ministrów 21 lipca 2026 r. Sprawdź, jakie uproszczenia czekają przedsiębiorców w imporcie i eksporcie oraz dowiedz się, które zmiany w PIT, CIT i akcyzie będą miały największe znaczenie dla prowadzenia działalności gospodarczej.
6 lipca 2026 r. minister finansów i gospodarki Andrzej Domański wraz z ministrem Maciejem Berkiem przedstawili kolejny pakiet zmian – Deregulację 2.0. Celem reformy jest uproszczenie rozliczeń, poprawa relacji z fiskusem oraz szeroko zakrojona cyfryzacja, która w największym stopniu dotknie płatników podatku od towarów i usług.
Grupa VAT może znacząco zmienić sposób rozliczania podatku od towarów i usług przez podmioty powiązane. Sprawdź, jakie warunki trzeba spełnić, aby ją utworzyć oraz dowiedz się, jakie skutki wywołuje dla rozliczeń, odpowiedzialności i organizacji działalności. W artykule wyjaśniamy również, na co zwrócić uwagę podczas funkcjonowania grupy oraz jakie zmiany przepisów są planowane.
Odliczenie VAT z faktury KSeF wystawionej w trybie offline stało się przedmiotem ważnych wyroków WSA w Poznaniu. Czy podatnik musi czekać na nadanie fakturze numeru KSeF, jeśli wcześniej otrzymał ją poza systemem? Sprawdź, jakie stanowisko zajął sąd i dowiedz się, co orzeczenia oznaczają dla rozliczeń VAT.
Przedsiębiorców czeka zmiana związana z obowiązkiem cyfrowego prowadzenia ewidencji podatkowych i ich comiesięcznego przesyłania do urzędów skarbowych (w formatach JPK_PIT i JPK_CIT). MFiG przygotowało w tym obszarze trzy projekty rozporządzeń z dnia 10 sierpnia 2026 r., które mają przynieść ulgę wybranym grupom podatników. Nowe przepisy wprowadzają czasowe, nawet trzyletnie zwolnienia z obowiązków digitalizacyjnych.
Ulga na złe długi w podatku VAT umożliwia skorygowanie podatku należnego od nieopłaconych faktur, ale skorzystanie z niej wymaga spełnienia określonych warunków. Sprawdź, kiedy przysługuje to uprawnienie, jak liczyć terminy oraz jak prawidłowo wykazać korektę w pliku JPK_VAT.
Witajcie w kolejnym odcinku "O Vacie e krawacie". Dziś zajmiemy się pytaniem, które często pada w kontekście usług szkoleniowych o charakterze transgranicznym, a mianowicie - kto rozlicza VAT, gdy szkolenie organizowane jest w Polsce, ale jego uczestnikami są pracownicy firmy przykładowo z Holandii?
Import towarów VAT wymaga znajomości zarówno przepisów podatkowych, jak i regulacji celnych. Sprawdź, jak ustalić podstawę opodatkowania, kiedy powstaje obowiązek podatkowy oraz na czym polega rozliczenie na podstawie art. 33a ustawy o VAT. Dowiesz się również, jakie zmiany uchwalone w ustawie z 18 września 2026 r. (druk 2838) mają kluczowe znaczenie dla importerów oraz eksporterów.
Ustawa z dnia 18 września 2026 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług wprowadza modyfikacje w przepisach regulujących obrót międzynarodowy. Zmiany dotyczą w szczególności: wyłączeń z definicji eksportu towarów, wprowadzenia e-dowodów wywozu przy stawce 0% VAT, zasad opodatkowania zaliczek eksportowych, elektronicznych deklaracji importowych oraz nowej procedury szczególnej dla przesyłek w imporcie.
Grupa VAT może znacząco zmienić sposób rozliczania podatku od towarów i usług przez podmioty powiązane. Sprawdź, jakie warunki trzeba spełnić, aby ją utworzyć oraz dowiedz się, jakie skutki wywołuje dla rozliczeń, odpowiedzialności i organizacji działalności. W artykule wyjaśniamy również, na co zwrócić uwagę podczas funkcjonowania grupy oraz jakie zmiany przepisów są planowane.