Jak rozliczyć na gruncie VAT i PIT sprzedaż budynku kupionego na zawieszoną i wykreśloną z rejestru VAT firmę
Pytanie:
W dniu 1 czerwca 2008 r. podatnik rozpoczął prowadzenie działalności gospodarczej, jednak od 2 października 2008 r. do dziś jest ona zawieszona. W dniu 28 czerwca 2017 r. przedsiębiorca został wykreślony z rejestru czynnych podatników VAT. W okresie prowadzenia działalności, będąc czynnym podatnikiem VAT, poniesiono nakłady: a) w dniu rozpoczęcia działalności gospodarczej podatnik wpisał do ewidencji środków trwałych budynek murowany, zakupiony 28 czerwca 2007 r. (VAT nie wystąpił, a więc nie był odliczony); b) w roku 2008 poniesiono nakłady remontowe na ten budynek oraz odliczono VAT. W okresie prowadzenia działalności zakupiono różne wyposażenie, od którego był odliczany VAT. Podatnik był na liniowym podatku, a budynek nie był w ogóle amortyzowany. Obecnie podatnik decyduje się na sprzedaż tego budynku oraz pozostałości wyposażenia. 1. Czy sporządzić spis z natury – likwidacyjny? 2. Jak korzystniej podatkowo dokonać: a) likwidacji działalności przed datą sprzedaży b) sprzedaży przed czy po likwidacji? 3. Jakie są skutki podatkowe w podatku dochodowym i VAT?
Testuj Portal VAT i magazyn Doradca VAT przez 14 dni BEZPŁATNIE.
To kompleksowy serwis ekspercki dla księgowych i doradców podatkowych, który oferuje:
- Portal VAT - zmiany, komentarze, interpretacje, orzecznictwo, porady
- Magazyn papierowy i elektroniczny
- Indywidualne konsultacje z ekspertami
- Codzienne newslettery
- Materiały „na życzenie”
- E-booki, raporty, zestawienia
- Wzory dokumentów, kalkulatory, wskaźniki
Logowanie:
Podobne artykuły
Zobacz również
Aktualny numer Pokaż listę wydań »
Doradca VAT, Nr specjalny 72
Dostępny w wersji elektronicznej